Dlaczego warto prowadzić bloga?

Jeśli prowadzisz własny biznes i masz swoją firmową stronę internetową, to na pewno zastanawiałaś się już nad tym, czy prowadzić bloga. To naturalna kolej rzeczy. Problem polega na tym, że blog to sporo pracy, a ta z kolei pochłania czas. Nie wystarczy tylko napisać tekstu i wrzucić go szybko na stronę. Czy w takim razie warto prowadzić bloga? A może to tylko strata czasu? Przyjrzyjmy się bliżej tej sprawie.

Ekspert z prawdziwego zdarzenia

Twoja strona to Twoje własne miejsce. To Ty w nim rządzisz i możesz publikować w nim to, co uznasz za stosowne. Żadna administracja nie zamknie nagle Twojej strony ani nie zablokuje Ci dostępu do niej. A takie sytuacje czasami mają miejsce na Facebooku. Google nie wspiera plagiatów i mowy nienawiści (i jeszcze kilku rzeczy, ale najogólniej mówiąc, chodzi o treści niewłaściwe i niestosowne), ale z ich powodu nie może wyłączyć Twojej strony. Może tylko ograniczyć jej widoczność w wyszukiwarce. Trzeba też zaznaczyć, że prowadząc standardowego firmowego bloga, raczej nie będziesz miała okazji i powodów, by narazić się wujkowi Google. Chyba że lubisz kopiować innych i przypisywać sobie autorstwo cudzych treści. Nie warto tego robić. Kradzież cudzych tekstur to kradzież jak każda inna. To coś nagannego i tyle

Wróćmy jednak do tematu bloga.
Twój blog to miejsce, w którym możesz umieszczać swoje treści – w dowolnym formacie i o dowolnej porze. To Twoje własne miejsce, w którym możesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Po co?

Po to, by:

  • edukować potencjalnych klientów,
  • budzić w klientach potrzebę konkretnego działania (w tym też zakupu),
  • pokazać klientom, że jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu i potrafisz rozwiązywać ich problemy (o ile wcześniej uświadomisz mu, że ma jakiś problem do rozwiązania). Możesz oferować swoim klientom świetną usługę, ale nikt jej nie kupi, jeśli nie będzie wiedział po co.

Zaufanie

Blog możesz też wykorzystać do wzbudzenia zaufania Twoich klientów. Dobre wpisy pokażą, że jesteś profesjonalistą i znasz się na rzeczy. Wpisy mogą angażować i zapraszać do dyskusji. Mogą być początkiem nawiązania relacji.
Pamiętaj, że osoba szukająca rozwiązania konkretnego problemu rzadko szuka go w mediach społecznościowych. Bardziej prawdopodobne jest to, że wpisze frazę w wyszukiwarkę. W takim razie Twoim zadaniem jest przygotowanie odpowiedzi na pytanie lub rozwiązania problemu i dostarczenie go w takie miejsce i w taki sposób, by klient mógł je znaleźć. Jeśli dasz odbiorcy dobre rozwiązania, a Twoje słowa mają odzwierciedlenie w rzeczywistości, to dowód na to, że jesteś osobą godną zaufania.

Dostępność w wyszukiwarkach

W ten sposób doszliśmy do kolejnego bardzo ważnego aspektu. Treści blogowe mogą też być wykorzystane do pozycjonowania strony, czyli do zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach. To właśnie dzięki treściom wyszukiwarka może zindeksować stronę i przypisać jej pewną wartość. Bez treści wyszukiwarka nie bardzo wie, co zrobić z taką stroną. Jak ją ocenić? Jak ją zaklasyfikować? Jednak, żeby wpisy blogowe miały wartość dla wyszukiwarki, muszą być zoptymalizowane pod nie. 

Co to znaczy? Jak je zoptymalizować? To materiał na następny wpis, bo zagadnienie jest dość rozbudowane. I trzeba też od razu zaznaczyć, że zoptymalizowane teksty wcale nie wystarczą do tego, by strona zajęła pierwsze miejsce w wyszukiwarce.


A czy Ty prowadzisz swojego bloga eksperckiego? Jeśli nie – to dlaczego zwlekasz?

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Dodaj komentarz