Rebeca Lieb, Jaimy Szymanski „Content: elementarna cząstka marketingu”

Content marketing to po prostu marketing treści. Upraszczając, to zarządzeni nimi po to, by osiągnąć zamierzony cel np. edukacyjny, informacyjny lub sprzedażowy. Content o w rzeczywistości najistotniejszy element kampanii marketingowej.

Dużo wiedzy

W tej książce jest bardzo dużo informacji. Mnóstwo wykresów, cytatów i wyliczeń. Dzięki nim ta publikacja jest konkretną dawką wiedzy… ale nie dla początkujących. Jeśli jesteś laikiem, to „Content: elementarna cząstka marketingu” nie jest dla Ciebie. Dlaczego? Bo się zanudzisz na śmierć.

Skąd to wiem?

Bo też tak miałam. Kiedy czytałam ją po raz pierwszy, bałam się, że zasnę. Męczyłam się strasznie. Zrobiła, więc przerwę i poczytałam trochę na temat marketingu, content marketingu, i różnych form treści na blogach i w darmowych poradnikach. W internecie jest ich bardzo dużo, więc jest z czego wybierać. Po takim wstępnym przygotowaniu „ okazał się całkiem wartościową lekturą.

Trochę jak książka naukowa

Z pewnością minusem tej książki jest styl, w jakim została napisana. Jest on dość ciężkostrawny. Przypomina publikację naukową z licznymi przypisami i bogatą bibliografią. To równocześnie wada i zaleta. Wada, bo ciężko się czyta. Zaleta, bo informacje są mocno zakotwiczone w innych pracach. Jeśli coś Cię zainteresuje, to możesz kontynuować zgłębianie tematu i przeczytać inne publikacje na ten temat. To jak gotowa ściąga.

Czego się dowiesz?

Z „Content: elementarna cząstka marketingu” dowiesz się:

  • Czym różni się marketing treści od strategii marketingowej?
  • Czym jest miks treści i jak powinien wyglądać (przykład z książki na foto)?
  • Czym są media konwergentne?
  • Co to jest reklama natywna?
  • Na czym polega kultura treści?
  • Co to jest Real Time Marketing (RTM)?
  • Jak przeprowadza się kampanie tekstowe?
  • Jak wygląda oprogramowanie, efektywność i struktura organizacyjna content marketingu?
Miks treści na przykładzie Coca-Coli

Jak oceniam?

„Content: elementarna cząstka marketingu” to dobra książka, ale nie jest to must have. To coś, co warto przeczytać, jeśli działasz w marketingu. Dla mnie jako copywritera było to zdecydowanie zbyt wiele informacji. Po prostu nie przydadzą mi się w praktyce. Jednak, jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tworzenia treści oraz opracowywania strategii, to jest to książka dla Ciebie.

Rebeca Lieb, Jaimy Szymanski „Content: elementarna cząstka marketingu”

Dodaj komentarz